Askartelukerho

Kuvassa on askartelutarvikkeita pienissä metallisangoissa: viivottimia, pensseleitä, puuvärikyniä, tusseja ja saksia.
Kuva: DevilsApricot (Pixabay)

Kädentaitojen opettelua

Jäsenten toiveesta alkunsa saanut askartelukerho järjestettiin ensimmäisen kerran keväällä 2023. Askartelukerhossa on vaihtuvat vapaaehtoiset ohjaajat, jotka esittelevät kullekin kerralle muutaman askartelumallin ja auttavat tarvittaessa. Askarteluja tehdään erilaisin tekniikoin kierrätysmateriaaleja suosien.

Askartelukerho on maksullinen (2e materiaalimaksu/kerta) ja siihen voi ilmoittautua koko kaudeksi tai vaikka vain yhdeksi kerraksi. Askartelukerhossa on syys- ja kevätkausi, joiden kerrat julkistetaan kummankin kauden alussa. Yleensä kerhoon voi ilmoittautua lyhyelläkin varoitusajalla, sillä peruutuspaikkoja tulee aina pienten lasten harrastuksissa.

Kevään 2024 askartelukerhon mainos. Löydät lisätietoja meneillään olevasta askartelukerhosta tapahtumat-sivulta.
Kevään 2024 askartelukerhon mainos.

Kiinnostaako askartelukerhon ohjaus?

Askartelukerhon kerrat sovitaan vapaaehtoisten määrän mukaan ja mitä useampia vapaaehtoisia on, sitä useammin askartelukerhoa pystytään järjestämään. Keskimäärin ohjauskertoja tulee kaksi kaudessa, mutta halutessaan kerhoa voi tulla ohjaamaan useamminkin.

Askartelukerhon ohjaaja valmistaa omille kerroilleen parinsa kanssa noin kolmesta kuuteen mallia valitun teeman mukaisesti. Kerhon ohjaus on usein helpoin työ, sillä useimmat lapset tulevat oman aikuisensa kanssa. Tarvittaessa yksin tulevia isompia lapsia autetaan kerhon aikana. Kerhon alussa materiaalit levitetään esille ja lopussa tietenkin siivotaan jäljet.

Lahjoita askartelutarvikkeita

Jos sinulla on jäänyt askartelutarvikkeita pölyyntymään kaappeihin, voit lahjoittaa ne MLL Sauvo-Karunan yhdistykselle. Tarvetta on aina jos jonkinlaiselle tarvikkeelle. Noudamme tarvikkeet mielellämme lähialueilta, mutta ne saa myös toimittaa meille esimerkiksi Naakanpesälle.